Zoekresultaten (117)

Retraitecriteria

Langere tijd in stilte oefenen is essentieel voor trainers van mindfulness-based programma’s. Een retraite verdiept onze persoonlijke beoefening en daarmee ons trainerschap....

Supervisie na een erkende buitenlandse opleiding

Op deze pagina wordt onder een buitenlands opleidingstraject verstaan: een opleiding gevolgd bij door de VMBN erkende opleidingsinstituten in het buitenland. Bij opleidingen...

Nieuwsbrief VMBN en Wetenschap

Met de nieuwsbrief 'VMBN & Wetenschap' houdt onze wetenschapscommissie iedereen die daarin geïntereseerd is, op de hoogte van wetenschappelijk onderzoek op het gebied van...

Over mindfulness

Mindfulness in crisistijd Er is veel aan de hand in de wereld. Angst, onzekerheid en zorgen overheersen. Een goed moment om nú een mindfulnesstraining te volgen. Mindfulness...

1 april, 2019

Onderzoek naar effecten van mindfulness

De VMBN hecht grote waarde aan wetenschappelijk onderzoek naar de effecten van mindfulness-based programs. Om geïnteresseerden in mindfulness op de hoogte te...

14 februari, 2019

VMBN ledendag en ALV

Op 29 maart 2019 vindt de jaarlijkse VMBN ledendag plaats. De VMBN bestaat inmiddels ruim 10 jaar en is uitgegroeid tot een vereniging van bijna 1.000 leden. Dat willen we...

Interview met Lot Heijke

Lot Heijke, internationaal mindfulnesstrainer, opleider en supervisor: “In de tijd dat ik in het bestuur zat, is de vereniging van 60 naar 700 leden gegroeid.” Waar is Lot...

Interview met Ingrid van den Hout

In gesprek met Ingrid van den Hout, psychomotorisch therapeut en mindfulnesstrainer/opleider van het eerste uur. Wat raakte Ingrid twintig jaar geleden toen zij zelf mindfulness...

Interview met Alie van den Berg

Psychiater en mindfulnesstrainer Alie van den Berg: “Als iedereen een mindfulnesstraining kan geven, waarin onderscheidt een gecertificeerde trainer zich dan?” Wat was haar...

Interview met Johan Tinge

Pionier in het opleiden van mindfulnesstrainers Johan Tinge: “Mijn droom was om mindfulnesstrainers in spé een extra prikkel te geven zich degelijk te scholen.”  Hoe kijkt...